Лепбук, що це?
Лепбук (lapbook) -в
дослівному перекладі з англійської означає «наколінна книга» (lap
-колінний, book- книга). Це така невелика саморобна папка, яку дитина може
зручно розкласти у себе на колінах і переглянути весь її вміст.
Лепбук - це книжка-розкладачка
з кишеньками, дверцятами, віконцями, вкладками і рухливими деталями, в яку
поміщені матеріали на одну тему.
Мета використання:
1.
Побудова навчальної
діяльності на основі взаємодії дорослих з дітьми, орієнтованої на інтереси і
можливості кожної дитини.
2.
Розвиток допитливості,
пізнавальної мотивації та навчальної активності.
3.
Розвиток уяви, творчої ініціативи,
у тому числі мовленнєвої.
4.
Можливість вибору дітьми
матеріалів, видів роботи, учасників спільної діяльності.
5.
Створення умов для участі
батьків у спільній навчальній діяльності.
Види лепбуків:
1.
Навчальні.
2.
Ігрові.
3.
Привітальні.
4.
До свята (Новий рік, день
матері, Великдень, день козацтва).
5.
Автобіографічні ( день
народження, похід в кіно, відпочинок).
Технологія
виготовлення:
Основа лепбука складається з будь-якої картонної папки формату А4 або А3,
які робляться з двостулковими, що відкриваються в протилежні
сторони «дверцятами».
Лепбук можна зробити з цупкого паперу, в який вклеюються кишеньки,
книжки-розкладачки, віконця і інші деталі з наочною інформацією по
темі лепбука.
Обкладинка оформляється по темі, щоб і без напису було видно, що в ній зібрано,
обклеюється кольоровим папером і прикрашається на свій розсуд.
Алгоритм створення:
1. Постановка
проблеми. Формулювання теми.
На початковому етапі можна поставити проблему, яка дозволить вам вийти на
потрібну вам тему.
Тема повинна бути цікавою дитині і доступною (відповідати віку).
Тему для папки можна вибрати будь-яку, як і її складність. Це може тема,
над вивченням якої ви працюєте впродовж тижня, місяця, або тема дослідження,
проекту. Можливо, вона буде знайомою дітям, або зовсім новою, глибоко дослідженою
дітьми або такою ,що потребує глибшого вивчення.
2. Складання плану.
Розбийте тему на підтеми, на дрібніші частини інформації. Адже лепбук –
це не просто книжка з картинками. Це навчальний посібник. Тому потрібно
продумати,план того, про що ви хочете в цій папці розповісти, щоб повністю
розкрити тему. Ці частини інформації можна буде використовувати, як тему дня
під час тематичного тижня, або як підтему під час роботи над проектом.
Ця частина роботи є дуже важливою, так як вона цілком виконується
педагогом і саме від вибору окремих підтем залежить яку кількість інформації
засвоїть дитина, наскільки різнобічною та цікавою та потрібною для дитини буде
вона.
Завдання вихователя розділити тему так, щоб вона була доступною та
цікавою дітям, відповідала їх віковим особливостям, містила певний обсяг
інформації, не була обтяжливою для засвоєння.
На скільки ж саме частин ділити інформацію? Це залежить від самої теми,
від віку, індивідуальних особливостей дітей групи. Цілком можливо, що
розпочавши роботу над лепбуком, у дітей можуть виникнути питання, які буде
доцільно вивчити досконаліше, що в свою чергу приведе до створення нових
підтем.
3. Створення
макета.
Продумайте основу для лепбука. Вона може бути у вигляді стандартної
книжечки з двома розворотами, картонної папки формату А3 або А4 з кількома
розворотами, книжки-гармошки, фігурної папки.
Форма основи лепбука залежить від обраної теми та творчості педагога. На основі розташовуються різноманітні міні-книжки, кармани тощо.
4. Продумайте наповнення лепбука.
Доберіть
до кожної підтеми той тип міні-книги, який найкраще підходить для викладу
інформації.
Види
міні-книг:
Багатошарова міні-книга.
Виготовляється
з паперу різної довжини, складеного та з’єднаного між собою. Можна
використовувати папір різних кольорів. Шари можуть складатися вгору або вниз,
зліва направо, або навпаки. Багатошарову книгу краще використовувати для
пов’язаного між собою списку для викладу інформації.
Книга-вкладка.
Використовується
для списку подібних речей або прогресії від меншого до більшого. Вона може мати
від трьох і більше вкладок. До них можна переходити зверху, по бокам або знизу
для більшої універсальності.
Книга- гармошка.
Виготовляється
з цілого або склеєних між собою аркушів.
Її
доцільно використовувати для зображення послідовності, ряду подій тощо.
Книжка з пелюсток.
Ця книжка
використовується для демонстрації частин цілого, утворення числа, складу тощо.
Книга-конверт.
Цікава та
проста книга. Складається з чотирикутного аркуша паперу, складеного кутами в
центрі, таким чином ви отримуєте чотири секції, тому інформація з чотирьох
частин найкраще підходить для цієї міні-книги.
Книга з зачиненими дверцятами.
Це
міні-книжка ідеально підходить для словника, розв’язування прикладів, читання
складів. Кількість «дверцят» та їх розмір можливо змінювати відповідно до вашої
теми. Вони можуть відкриватись з однієї або обох сторін, зверху або знизу, або
навіть в усі сторони .
Книга-круг.
Легка у
виготовленні книга. Вона має вигляд круга, складеного на 4 частини.
Використовується для невеликої кількості інформації.
5. Збір інформації та матеріалу.
Це можуть
бути прислів'я, загадки, ігри по темі, вірші, оповідання, ігрові вправи і інша
інформація. Ось на цьому етапі включаються батьки, як учасники освітнього
процесу.Підготуйте необхідний матеріал та приступайте до роботи.
Крім
міні-книг є багато речей, які ви можете вкласти у лепбук. Ви можете вкласти їх
в кишеньки. Це можуть бути:
• паперові ляльки різного розміру, у різному вбранні;
• пазли куплені або власноруч розрізані кольорові картинки;
• настільні ігри;
• дидактичні ігри;
• логічні ігри, лабіринти, кросворди;
• ігри науважність;
• розмальовки, штриховки;
реальні предмети ( листівки, шматочки ткани
Немає коментарів:
Дописати коментар